Fritids v20

I tisdags firade vi fritidshemmens dag. Vi började med trekamp och sedan blev det glass i stora lass!! Det blev en härlig eftermiddag trots att vädret inte riktigt var med oss. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att känna tillhörighet i gruppen.

I onsdags erbjöd vi limbo och bandy. Detta var något som eleverna själva önskat och det blev också väldigt uppskattat! Ur läroplanen: att röra sig allsidigt i olika miljöer och att kunna delta i lekar av olika slag.

Igår dansade vi Just dance på Wii. Det var så roligt så vi höll på hela eftermiddagen. Ur läroplanen: ge eleverna möjlighet att pröva sin identitet.

Idag blev det dragkamp för både barn och vuxna. Vi konstaterade att barnen var väldigt starka! Ur läroplanen: ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

Eftersom ingen har anmält behov av barnomsorg nästa fredag 22/5, kommer fritids att vara stängt.

Trevlig helg önskar vi på fritids