F-klassens veckobrev v: 20

Denna vecka har vi haft alla väder som man kan tänka sig, hagel, snö regn och sol. Vi hoppas på bättre väder nästa vecka.

Svaret på veckans grej var spindel. Vi lärde oss bla annat att spindlarna kan ha upp till åtta ögon och att Svarta änkan åt upp sin partner efter de hade parat sig. Ledtråden till nästa veckas grej är: Tors vrede.

Denna vecka har vi avslutade vi vårt arbete om geometri med att spela ett geometribingo och göra en robot utav former. Detta klarade eleverna galant.

I går gjorde vi ett språktest som vi kallar Bornholms testet. Detta är en liten koll på vad eleverna har lärt sig på våra språklekar. Testet innehåller delarna rim, första ljudet, långa och korta ord, hur många ljud det är i ord samt skriva några korta ord. Eleverna tyckte testet var jättelätt och ville ha ett svårare test.

På bilden i dag har vi gjort målningar med ett snöre. Bilderna blev jättefina och kommer upp i hallen under nästa vecka.

Nästa vecka är det en kortvecka igen då vi är lediga torsdag och fredag. På måndagen kommer de nya F:arna och hälsar på i vår klass. Vi kommer att visa runt dem ute samt leka lite lekat tillsammans.

Trevlig helg!!

// Tesan