2:ans veckobrev v.20

Denna veckan har det verkligen varit aprilväder fast att vi är inne i mitten av maj. Vi hoppas på lite mer värme nästa vecka som är kortvecka med bara 3 dagar i skolan.

Elevernas del

På  gympan denna veckan hade vi evighetssvanstagen och landskampen .

Efter det så hade vi textilslöjd.  På måndagen hade vi  engelska och.  I  onsdags hade vi matte test. På torsdagen så hade vi so och avslutade norden med en kahoot om norden. Sedan på fredagen hade vi veckans grej  ledtråden var häst utan stall och det var sjöhäst

Sofies del

Under veckan har vi i vatten temat arbetat med densitet. Eleverna har fått skriva en laborationsrapport och ställa hypoteser kring om olika saker flyter eller sjunker i vatten. Efter att de skrivit ner sitt resultat och även försökt dra en slutsats kring detta så tittade vi på en kort film om just densitet. De fick sedan genom strukturen ”Huvuden ihop!” tillsammans i lärgruppen komma på hur de skulle förklara vad densitet är. Alla hade mycket bra egna förklaringar.

I måndags på engelskan så fortsatte vi att prata om ”My house”. Vi repeterade ord som vi lärde oss förra gången och sedan fick de börja skriva en beskrivning av sitt eget hus.

Vi har även hunnit med att göra ett skriftligt test i matematik. Vissa uppgifter var lite svåra med de gjorde ett mycket bra jobb!

v.21

Mån: läsläxa, låna böcker