Veckobrev åk 3.

Då var det fredag igen!

I tisdags var vi i Diö med treorna, Johan som ska bli klassens mentor var också med en stund. Vi gick tipspromenad och lekte tillsammans. Jag tror det kommer bli en kanonbra klass tillsammans i fyran.

I onsdags hade eleverna redovisning av sin tidning för klassen, de hade gjort powerpoints till sina redovisningar och det märks stor skillnad från första powerpointen de gjorde i trean tills nu.

I svenskan den här veckan har eleverna tränat på att skriva faktarutor och utifrån veckans avsnitt av Eva & Adam fick de välja ut en karaktär att skriva en faktaruta om. Under avsnittet gjorde de en tankekarta som de utgick från när de sedan skrev.

Vi har även hunnit med att repetera vokaler och konsonanter, vilket vi behöver göra igen innan sommaren.

Nästa vecka är det kortvecka, men tanken är att vi ska hinna med att gå igenom geometri, area och omkrets i matten. Samt arbeta om substantiv, adjektiv och verb i svenskan.

Trevlig helg!

Matilda