Fritids 18

Den här veckan har vi spelat kahoot, där eleverna fick svara på frågor om aktiviteter vi gjort i temat natur. De var jätteduktiga och hade många rätta svar. Ur läroplanen: Stimulera elevernas utveckling och lärande.

Vi har även varit i Lilla skogen och täljt pinnar. Det tyckte eleverna var riktigt roligt och de hade svårt att sluta. Det blev fina pilspetsar och pilbågar. Ur läroplanen: Erbjuda eleverna fysiska aktiviteter utomhus.

På skolgården fanns det en replabyrint som man kunde testa om man ville. Det gällde att föra ringen från ena änden till den andra i kringelkrokar runt träden. Ur läroplanen: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga.

Den här veckan har vi även utvärderat aprils tema – Natur. Eleverna hade många bra tankar kring våra aktiviteter. Ur läroplanen: Kommunicera med språkliga uttrycksformer i olika sammanhang.

Nästa vecka börjar ett nytt tema – Rörelse. Det ser vi fram emot!!

Trevlig helg önskar vi på fritids.