1:ans veckobrev v 18

Under veckan som gått har jag och eleverna börjat förbereda oss inför samtalen. Vi har tittat på de mål som eleverna valt och pratat om bland annat saker som de gillar i skolan och tycker är svårt.

Vi har snart jobbar klart med addition och subtraktion 0- 40. Denna veckan har vi tittat på en del olika problemlösning. Vi pratar också om att använda de strategier vi arbetat med under kapitlet.

I måndags tittade vi på Operan Trollflöjten. Vi såg den live via projektorn. Eleverna var engagerade och det blev en spännande stund med en ny konstform.

I tisdags jobbade vi vidare med saker som får jorden att må bra genom att använda strukturen våra ord era ord. Axelparen tänker själva först och sen får de nya saker att fylla på i sin lista av andra axelpar.

Just nu har vi Handbok för superhjältar som högläsningsbok. I veckan läste vi ut första delen och idag började vi på del två. Vi läser och visar samtidigt bilderna på projektorn vilket uppskattas mycket av eleverna.

Lisa var sjuk förra gången vi skulle haft bokjury fest så på måndag hoppas vi att den blir av. Därför blir det ingen veckans grej på måndag. Läsläxan är som vanligt till torsdag.

Ha en fin helg!

//Betty & Pernilla