2:ans veckobrev v.19

Denna vecka har vi inte varit bortskämda med något varmt väder men det kommer förhoppningsvis snart tillbaka igen 🙂

I måndags fick eleverna uppleva en opera, ”Trollflöjten” av Mozart, som vi kunde se live via internet. Operan var en kort version som var speciellt anpassad till barn. De tyckte att det var kul att få uppleva något nytt men att den var lite konstig också. De tyckte även att vissa hade väldigt konstiga kläder/kostymer på sig. På eftermiddagen fick de rita något som de mindes från operan.

I matten har vi arbetat klart med kapitlet pengar. Många har haft lite sidor som de inte hunnit med i de tidigare kapitlen så därför har de matteböckerna med sig hem över helgen. Jag har markerat sidor som de kan göra och de gör så mycket de hinner och orkar. Skulle ni köra fast på något så bara hoppa över det så gör vi det i skolan sen.

Vi har arbetat på med att förbereda för utvecklingssamtalen där eleverna funderat och skrivit ner det som de vill berätta för er. Ska bli spännande att ha samtalen på detta sätt denna gång.

v.19

Mån: låna böcker, läsläxa, ta med matteboken

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre:

Hoppas att ni alla får en härlig valborg!

Sofie