F-klassens veckobrev v: 16

Vilken rolig dag vi har haft på biblioteket i Älmhult i dag. Vi fick lära oss hur biblioteket i Älmhult fungerar samt vad man kan låna där förutom böcker. Vi fick även lyssna på en berättelse som handlade om Carl von Linné som barn. Tyvärr var Carl von Linné sjuk så vi fick inte träffa honom, men Åsa som är bibliotekarie gjorde sitt bästa för att vi skulle tycka att det var roligt ändå. I gåva utav biblioteket fick eleverna varsin bok om blommor.  Vi ska jobba med böckerna lite i skolan innan eleverna får ta med dem hem.

I går gick vi en vårbingo promenad runt lilla rundan på elljusspåret. Eleverna skulle jobba tillsammans med sin axelkompis så de fick en bingobricka per par samt en penna. När de såg ett vårtecken som fanns med på sin bricka så skulle de visa vårtecknet för en pedagog och sedan kryssa över vårtecknet på sin bricka. Här tränar vi inte bara uppmärksamhet och att lära sig namn på nya blommor och djur utan även samarbete och turtagning.

Vi kommer att fortsätta med veckans grej, fast vi har jobbat färdigt med bokstäverna. Eleverna kommer få ge förslag på vad de vill lära sig mer om. Nästa veckas ledtråd är: Fotbollskung på Z.

På torsdag eftermiddag är det skräpplockar dag på vår skola. Vi kommer att göra vårt bästa för att få Liatorp så skräpfritt som möjligt.  Det kan vara bra att ha med sig ett par fingervantar/handskar så skyddas händerna lite.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.