infobrev

Hej!

Efter några intensiva veckor i skolan är vi nu framme vid påsklovet och lite välbehövlig vila väntar både elever och personal. Coronaviruset väcker såklart oro med frågor och funderingar och vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer löpande. I skolan försöker vi hålla vardagen så normal som möjligt för våra elever och har hittills inte behövt göra några större drastiska åtgärder.

Eleverna har sina lektioner som vanligt men enligt rekommendationerna försöker lärarna och fritidspersonalen att förlägga en del av undervisningen/aktiviteterna utomhus samt att vi organiserar för att minska trängsel som kan uppstå vid ex köbildning till matsal och ingång efter rast. Eleverna går nu in vid olika signaler och vi har glesat ut platserna i matsalen. På Liatorps skola fungerar matsituationen som tidigare då eleverna äter i olika rum. Ni kommer att få information av mentor om ert barn berörs av någon förändring gällande lunchen.

Den viktigaste prioritering som gäller är att sjuka elever och personal stannar hemma. Detta gäller även vid minsta symptom, viktigt är att ni tar del av Folkhälsomyndighetens rekommendationer då vi också närmar oss pollensäsongen.                                                                                                                   Vi uppmanar eleverna till god handhygien och försöker hålla kontaktytor rena. Lokalvårdarna torkar varje dag bord/bänkar och stolar samt att vi hjälps åt med att rengöra övriga föremål.

Via era mentorer eller blogg kommer ni få information om hur undervisningen kommer att bedrivas vid en ev. stängning av grundskolorna och ni finner uppdaterad information om Corona på kommunens hemsida.

Ett stort tack till Er alla, vårdnadshavare, elever och fantastisk personal för ett gott samarbete under denna mycket tuffa tid. Vi hoppas verkligen att läget kommer att stabiliseras i världen så att vår ”vanliga” vardag snart är tillbaka igen.

Ta väl hand om varandra och ha en fin ledighet över påsken!

Hälsningar Lena