Veckobrev åk 3

Hej där hemma!

Påsklovet är på intåg och bibliotekarien har varit här och delat ut en läsutmaning, självklart antar vi den!

I måndags röstade eleverna på bokjuryn och efter påsk kommer det bli en fest från bokjuryn. Så framöver läser elever valfria böcker de lånar på biblioteket eller har hemma. Samma bok i läsläxa som bänkbok likt innan, tio minuter hemma om dagen.

Tills igår (torsdag) hade eleverna skrivit klart sina deckare, WOW! De fick läsa upp dem i grupper om fyra och sedan ge respons. De gick även tillsammans i gruppen igenom en checklista för varje text. Eleverna tyckte det var ett roligt och lärorikt sätt att arbeta på när vi utvärderade.

I matten har eleverna kämpat på med geometriska former, area och omkrets. Det börjar sitta som en smäck! Härligt!

Påskharen kom i onsdags eftermiddag med lite gott och tid för att göra påskkort.

Mysläsningen fortsätter och alla läser på så bra!

Idag hade hela skolan påskpyssel och om de ville fick de klä ut sig, en rolig dag och ett bra avslut inför lovet.

Hoppas ni får en härlig påsk tillsammans med era barn och att solen tittar fram!