Fritids v 12

Då var ännu en vecka till ända. Den här veckan har det varit lite färre elever än vanligt på fritids, men vi har ändå erbjudit en hel del aktiviteter i vårt tema.

I onsdags kunde man få bygga med lego efter olika ritningar. Vi var ett tappert litet gäng som byggde några fina saker. Ur läroplanen: Att skapa utifrån olika estetiska uttrycksformer.

Vi erbjöd även att bygga i trä. Det lockade lite fler elever och de skapade fantastiskt fina alster. Ur läroplanen: Utmana eleverna att lösa problem och omsätta sina ideer i handling.

Igår blev det pyssel med toarullar. Elevena tittade på färdiga bilder och konstruerade sedan sina egna figurer. Några finns att beskåda i glasskåpet. Ur läroplanen: Ge möjlighet till att ha tilltro till sin egen förmåga.

Idag stod det experiment på schemat. Eleverna fick bygga en vulkan som sedan laddades och fick ett utbrott. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen.

Påminnelser:

På tisdag har skolan studiedag och då är även fritids stängt.

Glöm inte att fylla i lapparna om påsklov och sommarlov så snart som möjligt, dock senast 27/3 respektive 1/4.

Trevlig helg! Jannice, Matilda, Johan och Pernilla