Veckobrev åk 3.

Hej!

Då var det fredag igen och eleverna är väl värda en skön helg efter den här veckan, de har varit så duktiga!

Vi har rivstartat med nationella proven i svenska och det har gått så bra för alla.

I SO-temat Sverige har eleverna arbetat klart med sin faktatext om sitt djur och gjort en grey of the day om det som de redovisade. Det märks så stor skillnad från första gången de redovisade inför helklass i årskurs tre tills nu, de pratar tydligt, använder kroppsspråk och börja bli bekväma i situationen att stå inför klassen. Sedan fick de välja vilken kompis grey de skulle skriva om.

På elevens val hade vi samtal i helklass om kärlek, känslor och puberteten. Det tyckte vi nog alla var roligast på hela veckan!

I matten lämnar vi nu bråk för ett tag och ska börja repetera så vi är på g inför nationella proven.

Ta gärna tid med era barn när de läser läsläxan och be dem läsa högt för er, det är ganska svårt att läsa högt med både flyt och inlevelser så det är ett bra tillfälle för eleverna att öva.

Den här veckan har vi kört lite tabata som rörelsepaus, alltid roligt med variation dock inte alltid lika roligt att gå tillbaka till skolarbetet ?.

Nästa vecka ser ut som vanligt, idrott tisdag och torsdag, läsläxa tills onsdag och ett glatt humör!

Ha det gott!

Matilda