1:ans veckobrev v 10

Vi hade en härlig förmiddag i ishallen och alla elever kämpar så bra.

Denna vecka har vi börjat arbeta med klockan. Fokus har varit på hel och halv timme. Eleverna har fått fundera över sin egen dag och vad de gör vid olika tidpunkter. Vi har också kompletterat vårt dagsschema med klockor.

Vi har arbetat vidare med trafiken och titta på en film om reflexer och varför de är så viktiga när det är mörkt. Där efter fick eleverna klistra silvriga reflexer på svarta gubbar så de syntes bättre. På torsdagen gick vi en runda i byn och tittade på olika saker som hör till trafiken ex. skyltar och korsningar. Dagen avslutades med elevens val i Bokskogen.

Vi har under veckan arbetat med detektiven som är en av strategierna för ökad läsförståelse. Här tränar vi på att fundera ut vad nya/svåra ord betyder genom att ex läsa om meningen eller läsa vidare i texten, titta på bilderna eller fråga någon.

Ledtråden till veckans grej är berömd klocka och läsläxan är s. 95-98.

Ha en fin helg!

//Pernilla