F-klassens veckobrev v: 10

I dag har eleverna fått med sig en lapp med tider för utvecklingssamtal. Ringa in vilka tider ni kan och lämna tillbaka den innan torsdag. Detta samtal kommer att handla om vad eleverna har lärt sig hittills under sin tid i F-klassen.

I tisdags var vi ishallen och åkte skridskor. Det märktes att flera utav eleverna hade varit där och åkt skridskor sedan förra gången vi var i ishallen i december.

Även denna veckas  mattepass har handlat om talraden upp till 10. Eleverna har lärt sig ett nytt kortspel som de först gjorde i par och sedan enskilt. Nästa vecka ska vi bland annat dela upp hamstrar i två olika burar…..

Veckans bokstav har varit Pp och eleverna har fått skriva ord som de kunde på p på tavlan. Några elever utmanade sig själva och skrev lite svårare ord som paraply  och papegoja. På dagens bildlektion har vi gjort paraplyer där vi klippte remsor som vi limmade på ett papper, sedan vände vi på pappret och klippte ett paraply. Vi har hängt upp dem på ett fönster i klassrummet så kika gärna på dem. Nästa veckas bokstav är Cc och ledtråden till veckans grej är: Blomsterkungen.

I går började vi ett nytt temaområde som är årstiden våren. Vi började lektionen med att göra en Main mapp om vad vi kunde om våren. Sedan tittade vi på en film och lärde oss några andra saker som vi lade till i Main mappen. Nästa vecka fortsätter temat.

Trevlig helg!!

// Tesan