Fritids v 9

I tisdags hade vi skapande verksamhet på fritids. Några elever gjorde fåglar av papperstallrikar, några gjorde fina ramar att sätta in kort i och en del valde att måla bilder av monster. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa i olika material.

I onsdags bakade vi scones och fixade grönsaksstavar och dip. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att använda matematik för att lösa vardagliga problem.

Igår hade Johan ordnat med olika inomhus-lekar. Det var många barn som ville vara med och leka. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att känna rörelseglädje.

Idag har några tjejer lärt sig en ny dans tillsammans med Matilda. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen.

Trevlig helg önskar Jannice, Matilda, Johan och Pernilla

Det här inlägget postades i Fritids, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.