veckobrev årskurs 3

Hej!

I måndags var bibliotekarien Lisa hos oss för att visa böcker som är med i bokjuryn. Det lät som om det var med många bra böcker. Vi kommer att läsa dem framöver för att sedan rösta på de böcker man tyckte var bäst och avsluta bokjuryn med en fest, kul!

Vi kommer fortsätta likt vi gjort sedan jul, att man har samma bänkbok och läsläxebok, det vill säga boken ska alltid vara i väskan så att man kan läsa 10 minuter hemma varje dag. Vi bestämde även i klassen att vi ska läsa minst en bok från bokjuryn över lovet.

Efter lovet kommer vi att ha deckartema i svenskan och därför passade det bra att det fanns en hel del deckare att välja på i bokjuryn. I matten kommer vi arbeta med bråk och i SO kommer vi ha tema Sverige, jag är så laddad inför det!

Teatern eleverna hade gjort helt själv, jag säger bara WOW! De var så duktiga och tvåorna som var publik tyckte detsamma. Tyvärr glömde jag helt bort att ta kort, vilket var synd då det var allt från falukorv på tavlan från Lotta på Bråkmakargatan, Ida som var upphissad i projektorn av Emil och barnen på Saltkråkan som var ute på havet i en båt.

Eleverna har önskat mer Kahoot, vilket vi gjort mer av de senaste veckorna. Både ett roligt och effektivt sätt att lära och testa sina kunskaper.

Idag är det alla hjärtans dag och treorna hade planerat upp en så fin dag för klass tre och två. Treorna höll i fyra olika stationer som var massagesaga, baka alla-hjärtans dag fika, kortleksleken och skeppet sjunker. Efter rasten fikade vi på alla-hjärtans dag fikat och Sofie höll i en Grey of the day med ledtråden muskeldag. Minst sagt ett bra avslut på skolan innan lovet!

Jag önskar alla elever ett härligt sportlov och att ni kanske kan få lite extra tid tillsammans barnen.

// Matilda