2:ans veckobrev v.7

Nu är vi redan framme vid sportlovet, jisses vad tiden går fort! Hoppas att ni alla kan njuta av lovet och ladda batterierna lite.

Elevernas del

Denna veckan på måndagen hade vi engelska och kollade på pick a color. På tisdagen hade vi gympa och vi lekte sol vind och vatten så hade vi också minutboll. På torsdagen fyllde  Mustafa 9 år.

Sofies del

Vi har inte hunnit göra klart vår sista del i vårt tema om lekplatsen så vi kommer att fortsätta veckan efter sportlovet. Denna veckan har vi arbetat om olika lekredskap, hur de fungerar och vilka material de är gjorda av. Det sista steget är att bygga lekredskap.

På matten har vi fortsatt att arbeta med tal upp till 1000, talens värde och siffrornas positioner. I onsdags när jag var borta så höll Betty i en genomgång i matte och det tyckte både Betty och eleverna var kul.

Idag har vi uppmärksammat Alla hjärtans dag tillsammans med 3:orna. På morgonen höll 3:orna i 4 stationer för 2:orna. Det blev massagesaga, chokladbollsbak, kortleksleken och skeppet sjunker som är en samarbetsövning. Efter rasten blev det lite filmmys tillsammans följt av Veckans grej som var Alla hjärtans dag.

Eleverna har ingen läsläxa över lovet då vi ska börja med parläsning i nya böcker efter lovet. Men jag vill ändå att de försöker läsa lite över lovet även om det inte är läxa.

v.8

Sportlov!

v.9

Mån: ny läsläxa, låna böcker