F-klassens veckobrev v:7

Tiden bara rusar iväg och nästa vecka är det dags förs sportlov. Hoppas det kommer lite lite snö så det går att  åka  pulka.

I dag har vi tackat av Martina som har gjort sin praktik hos oss. Tack för allt roligt som du gjort med oss!!

Veckans bokstav har varit Kk, och i måndags fick eleverna prova en ny sak som vi kallar mina – dina ord. Eleverna fick varsin skrivtavla som de fick dra ett streck mitt igenom. Sedan skulle de på ena sidan skriva alla ord som de kunde på Kk. Sedan skulle de kolla med sin ögonkompis om hen hade ett utav orden på sin tavla. Hade man det så strök man ordet, hade man inte det så fick man skriva ordet på den sidan strecket som man inte hade skrivit sina ord på. Så duktiga på att både komma på ord som börjar på Kk samt skriva dem.

Svaret på veckans grej var kanelbulle och som avslut på ”grejandet” så fick eleverna givetvis smaka på varsin kanelbulle.

Veckan efter lovet så är dags för bokstaven Gg. Ledtråden på veckans grej är: svalkande glädje.

Veckans mattepass höll Martina i. Hon hade gjort flera olika övningar där eleverna fick träna på mönster, siffra – mängd och addition. Både roligt och bra!

I måndags kom skolbibliotekarie Lisa till oss och berättade om bokjuryböckerna. Hon gjorde en kort spännande presentation utav varje bok som vi ska läsa och sedan rösta på. Vi har redan läst tre böcker. Efter lovet läser vi resten.

Ha ett bra lov, så ses vi igen den 24 februari.

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.