Fritids v 7

Vi fortsätter med februaris tema – HÄLSA.

I tisdags erbjöd vi barnen att vara med på en massagesaga, där kompisar masserar varandra. Det nappade 6 barn på och hade en mysig stund. Kommentarer var att det ”kittlades lite, men var skönt”! Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att känna tillhörighet och trygghet.

På onsdagen kunde man välja att vara med på en hinderbana utomhus. Elin blev mästare, men de andra var tätt efter. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

Vi började även pyssla lite till alla hjärtans dag. Det blev kort, hjärtan och andra fina saker. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa i olika material.

Igår var några elever på Boklidens lekplats och lekte. Det var så kul att de nästan inte ville gå tillbaka till fritids! Ur läroplanen: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga.

Idag fortsätter vi med pyssel med hjärtan-tema.

Nu ser vi fram emot ett roligt sportlov, se separat inlägg.

Trevlig helg // Jannice, Matilda, Pernilla och Johan

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.