F-klassens veckobrev v: 6

Tiden bara rusar iväg och vi har bara en vecka kvar till sportlovet. Eleverna lär sig massor och de är mycket pigga på att lära sig nya saker.

Veckans grej var tvättbjörn och flera utav eleverna kan skriva en mening helt själva, de som tycker att det är lite svårt att skriva får bra hjälp utav sina axelkompisar. Vi gjorde även troll på bilden. Nästa veckas ledtråd är: god snäcka och veckans bokstav är K.

Tyvärr så fick skolbibliotekarien Lisa förhinder i måndags så vi kommer få presentationen utav bokjuryböckerna på måndag. Vi ser verkligen fram emot det.

Eftersom vi har gått 100 dagar i skolan så har även denna veckas mattepass handlat om talet 100. Eleverna har bland annat fått bygga något utav 100 muggar, kaplastavar eller plus plus.

I går hade vi sista passet i temat hållbar utveckling/återvinning. Vi tittade på de sista filmerna om vad som händer med allt vi återvinner och vi avslutade temat med att spela ett spel om sortering. Efter lovet blir det ett nytt tema som jag inte riktigt har bestämt ännu.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.