Fritids v.5

Hoppas ni kollat in fritids förra inlägg om Talang-finalen, det var riktigt roligt! Vi hade stormöte idag för att utvärdera Talang-temat och de flesta var nöjda, men några hade lite förslag på ändring till nästa gång så det tar vi med oss. Vi pratade även om nästa månads tema som är Hälsa, där barnen fick säga vad hälsa är för dem. Det kom förslag på både utelekar, springtävling, spa, baka, picknick osv. Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla förtrogenhet med demokratiska principer.

Vi hade skapande och 2 barn pysslade fina nyckelpigor, där de även skrev en fin hälsning i. De blev mycket nöjda!

Det har blivit en del rörelseaktiviteter och barnen har bland annat fått testa på tabata, och alla fick komma på en egen rörelse som de jobbade med i 20s. Några var med och spelade 3 i rad ute med Johan. Ur läroplanen: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga.

Vi avslutade veckan med lite bakning, den här gången ville barnen göra chokladbollar som de ska bjuda på efter mellanmålet.  Ur läroplanen: Ge möjlighet att använda vardaglig matematik.

Trevlig helg! Matilda, Pernilla, Johan och Jannice.