F-klassens veckobrev v: 4

Skoldagarna i F-klassen har bara rusat iväg och på fredag har vi blivit 100 dagar smartare. Vi kommer att ha en 100-dagars fest tillsammans med 1:orna. Vi vill att alla elever tar med sig 100 saker hemifrån av någonting, tex makaroner, pärlor, stenar  till fredag.

Veckans bokstav har varit älg och vi har gjort Ää utav älgar. Veckans grej var älg, alla elever hade något att säga eller fråga om älgen. Jag hade tagit med mig älghorn och älgbajs som vi tittade på. Nästa veckas bokstav är Hh och ledtråden till veckans grej är: Gul – svart insekt.

På veckans språkpass har fortsatt att träna på att byta ut första ljudet eller plocka bort första ljudet i ord. Denna vecka gjorde vi det som en lek med att fläta ihop elevernas armar med varandra.

Vi har även hunnit med att prova ett nytt bosktavsspel på våra Ipads. Tyvärr så fick vi inte ljudet att funka riktigt så vi gör om det nästa vecka.

På matten nästa vecka ska vi börja med två skutt och udda och jämna tal. För att lära oss det på ett roligt sätt så har vi gjort cirklar i två olika färger som vi ska lägga ut på golvet.

På onsdag är det studiedag igen och kooperativt lärande för oss lärare. För eleverna är Fritids öppet som vanligt.

Trevlig helg!!

Tesan