Fritids v 4

I tisdags var några barn ute och spelade fotbollsmatch med Johan. Det var tjejerna som vann den matchen! Efter det anslöt fler och fortsatte spelandet. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

I onsdags målade vi på kakelplattor, som man sedan kan använda som grytunderlägg eller bara ha som prydnad. Det var en väldigt uppskattad aktivitet och mellan 15-20 barn deltog. Titta gärna i glasskåpen i hallen! Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa och uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer.                                                                                      Samma eftermiddag var en grupp med barn på lekplatsen och lekte.

I torsdags spelade några barn bingo som handlade om vårt tema – TALANG. Det har under veckan också blivit en hel del träning inför nästa vecka då vi har avslutning på temat och final i tävlingen TALANG. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att samarbeta och utveckla kamratrelationer.

Idag fredag har vi haft en aktivitet som vi kallar ”Jakten på de försvunna Talang-sakerna”. Då finns det en mängd bilder från Talang gömda på hela skolgården. Eleverna letar upp dem och antecknar vilken bokstav som står där. Bokstäverna bildar sedan ett ord som ger en ledtråd till vad priset är. Ur läroplanen: Deltaga i lekar av olika slag.

PÅMINNELSE: Glöm inte att meddela oss om barnen blir lediga eller får ändrade tider på onsdag när det är studiedag. Se även tidigare inlägg om torsdagens final i Talang.

Trevlig helg från fritids!!