Veckobrev årskurs 3.

Äntligen är vi tillbaka i rutinerna igen! Jag tycker det är skönt och tror vi alla mår bra av det!

Eftersom vi äter lunch redan vid klockan 11 på förmiddagen så vill jag bara säga att det är helt okej att ha en ”eftermiddags-frukt” med sig om man tycker det är för lång tid till mellis.

Det har tyvärr blivit en liten grej i klassen att man är illa mående om man inte sitter längst fram i bussen när eleverna ska till idrotten. Det fungerar inte att halva klassen ska sitta längst fram i bussen så prata gärna om det hemma hur stort behovet faktiskt är.

Vi kommer fram till sportlovet att ha temat Astrid Lindgren och vi startade upp med att kolla på Kalle Blomkvist och Rasmus, som handlar om att Rasmus blir kidnappad. Nästa vecka kommer vi prata om vad som behöver göras om någon försvinner som när det sker en kidnappning och förhoppningsvis komma fram till att en efterlysning kan vara bra att göra. Eleverna kommer då att få skriva en efterlysning av sig själva för att få arbeta med att betrakta sig själva och använda iakttagelse och inte tyckande. Vi får även träna på begrepp och ord om kroppen, kläder, ansikte, namnet och miljöbeskrivning om vart man senast sågs. De kommer även få rita ett självporträtt att ha med i sin efterlysning.

Jag är supertaggad inför vårterminen med mycket roligheter framför oss!

Ha en skön helg och sov ut efter första veckan ?

Matilda