2:ans veckobrev v.51

Jag tog nog jullov lite tidigt igår och missade att lägga ut ett veckobrev men här kommer ett.

I veckan har eleverna arbetat hårt för att bli klara med sina jul/vinterberättelser. Det blev väldigt olika teman på deras berättelser, väldigt kul att läsa. Alla har fått slå in sin berättelse och de har fått i uppdrag att ge bort den till någon som de tycker om.

I tisdags åt vi julbord tillsammans, det var valfri placering så alla klasser blandades i klassrummen. Efter det så hade vi pyssel hela eftermiddagen med många olika sorters pyssel att välja mellan. Det är så roligt när vi gör gemensamma aktiviteter och man får chans att träffa alla elever.

Igår satsade vi på mys på sista passet med lite fika och de resterande avsnitten av Pelle Svanslös.

Eleverna har fått med sig ett läsbingo hem och jag vill att alla läser under lovet. Uppmuntra gärna era barn till läsning och passa på när ni åker bil till exempel.

Tack för en härlig termin. Ser fram emot att träffa er igen onsdagen 8 januari 🙂

Jag önskar er alla en riktigt God Jul och ett avkopplande lov.

Sofie