F-klassens veckobrev v: 51

Denna termin har bara rusat iväg och nu är det dags för eleverna i F-klassen att ha sitt första julllov. De har lärt sig massor och är mycket pigga på att lära sig ännu mer.

I måndags hade Apis satt en kista i vårt klassrum. I kistan låg där ett brev där det stod att vi skulle göra julgodis till klassens julmys på torsdagen. Eleverna skulle klura ut själva hur det skulle göras men resultatet skulle bli två olika sorters godis. Apis tyckte också att det var viktigt att eleverna lyssnade på varandra och att de jobbade tillsammans i två grupper.  Såklart  fixade de detta galant och godiset blev jättegott.

I tisdags eftermiddag hade vi julpyssel tillsammans med övriga elever på skolan. Eleverna hade flera olika jul- och vintermotiv att välja på.

Dagens julmys började med julkul tillsammans med åk:1. Vi spelade ett 100-julspel och gjorde ett målarblad som även var en läsuppgift.

Tack för en fin termin tillsammans med er och era barn. Vi ses igen onsdagen den 8:e januari.

God Jul!

// Tesan