1:ans veckobrev v 2

Äntligen har vi kommit gång igen. Det är så roligt att träffa alla igen och det var precis lagom med en kort vecka.

Vi har hunnit komma igång en del med matten och nu i början kommer vi fokusera på olika strategier för att addera tal 0 – 20.

Eleverna har fått nya axelkompisar (det som vi tidigare kallat lärkompis). De har fått göra varsin rörelse som axelkompisarna använder för att tacka varandra efter en avslutad uppgift.

På elevens val har vi börjat pärla 100-band, så att de är klara till 100-festen.

På bilden har vi börjat titta på grundfärgerna och vilka färger vi får om vi blandar dem. Det arbetar vi vidare med nästa vecka.

Ledtråden till årets första veckans grej är MC och läsläxan s. 69 – 73 är till torsdag. Kom ihåg biblioteksböckerna på måndag.

Ha en fin helg!

//Betty & Pernilla