Fritids v 47

Idag äger den nationella manifestationen Tusentals lyktor rum på torget i Älmhult. Dit är nu lyktorna, som tillverkades av barn, föräldrar och syskon på drop in-fikat, levererade. Denna manifestation äger rum på många ställen runt om i Sverige för att uppmärksamma barnkonventionens dag. Klockan 16.30 börjar man tända alla lyktorna medan Kulturskolans elever framträder på scen. Åk gärna dit och titta!

Den här veckan har vi gjort lite av varje på fritids. Vi har bla testat analog programmering, där man fick programmera och styra en kompis att utföra vissa moment, som att pärla eller flytta en figur på en programmeringsbricka. Några elever har fortsatt med att göra filmer i iMovie, medan några andra var sugna på att programmera med Blue-Bot.

Ur läroplanen: Fritidshemmet ska ge eleverna möjlighet att samarbeta och kommunicera, samt låta eleverna pröva och utveckla ideer och lösa problem. Använda digitala verktyg för framställning av olika estetiska uttryck.

Vi har även hunnit med en del pyssel, tex vackra stjärnor som hänger i grenen inne på fritids.

Ur läroplanen: Fritidshemmet ska låta eleverna skapa i olika material.

Trevlig helg önskar Jannice, Matilda, Johan, Pernilla och Antonia!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.