F-klassens veckobrev v: 47

Ännu en bra vecka är slut och vi närmar oss jullovet med stormsteg. På fredag nästa vecka är det adventsmys tillsammans med förskolan. Vi kommer att sjunga några adventssånger och fika lite efteråt.

Denna vecka har det hänt märkliga saker i klassrummet igen. Någon hade vält stolar och lagt bananskal lite överallt. Det fanns även ett brev lämnat till oss. Där stod det att det var ”jag” som hade stökat till det för oss. Men vem är ”jag”?? Flera funderingar igen vem det nu kunde vara som var den skyldige. Ingen hade fått napp på sin efterlysning. I brevet stod det också att vi skulle skriva och rita på våra Ipads vem vi trodde det var. Vi la breven i ett kuvert och på måndag så ska vi skriva ett brev tillsammans och se om brevet försvinner över natten.

På matten har vi jobbat med femkompisar. Vi kommer att fortsätta med det nästa vecka men sedan tror jag att de flesta kan det. Vi har också jobbat med talraden till 6. Det har alla elever full koll på.

Veckans bokstav har varit Ff och vi har gjort Ff utav fjädrar och fina fjärilar som finns i ena fönstret i klassrummet. Som bokstavssak hade eleverna bl.a. med sig fil, frimärke, farmor och fiol. Nästa vecks bokstav är Ii och ledtråden till veckans grej är: Coolt hotell.

Varje dag då vi inte har idrott så rör vi oss på lite extra antingen inomhus eller utomhus. Vi springer bl.a. popcornrundan, dansar till just dance, har fridans eller träna med sakerna som vi har i aktivitetslådan. Eleverna är superduktiga på att röra på sig och sedan fortsätta med vanligt skolarbete igen.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.