1:ans veckobrev v 46

Under veckan har det varit Kura Gryning och vi har startat dagen med att lyssna och läsa böcker på olika vis.

Vi började veckan med att skriva en gemensam text om Pernillas favoritsak. Därefter har eleverna samlat egna stödord i sin fyrfältare. Den text vi börjat skriva nu är ett första utkast och eleverna kommer få testa på att ge sin lärkompis respons med hjälp av en checklista.

Under veckan har vi veckans lärt oss om talfamiljer och gjort klart kapitel om subtraktion 0-10 i matematiken. Något som är klurigt är det som kallas öppna utsagor ex 7-_=5 eller 7=_+4 så det tränar vi vidare på.

Vi har sen lovet börjar arbeta med ljudnivån i klassrummet och att olika röster kan användas vid olika tillfällen.

På musiken har eleverna börjat lära sig om olika instrument ex vad de heter, hur de låter och hur man spelar på dem .

Ledtråden till nästa vecka är Listig jägare och läsläxan är s. 48-51.

Trevlig helg!

//Betty & Pernilla