Veckobrev åk 3

Hej!

Veckans bästa måste varit tekniken för eleverna frågade varje dag om vi inte ska ha teknik snart, kul att det är uppskattat! På bilden ser ni Thea som förbereder för sitt mobilskal i 3D.

Läsläxan var en utmaning för många, tar er gärna tid med ert barn och öva på att läsa läxan.

Idag var vi ute på matten och spelade ett spel som heter Pärlan som handlar om multiplikation och division, kul!

I veckan har vi pratat mycket om adjektiv och eleverna fick skriva berättelser där de låtsades att de levde under tiden då Berlinmuren fanns med fokus på att utveckla texten med fler adjektiv. Det gjorde vi eftersom det var 30 år sedan Berlinmuren revs och för att vi har haft Berlinmuren som grey of the day.

I veckan har vi även arbetat med stjärntecken och alla elever har forskat om sitt egna stjärntecken som de sedan ska redovisa för klassen eller bara för mig om man tycker det känns bättre.

Trevlig helg!