F-klassens veckobrev v: 45

I dag har vi varit på konserten Alfabetsmysteriet i Diö gymnastiksal. Den handlade om bokstäver som hade försvunnit och sångerna som sjöngs var från ”Fem myror är fler än fyra elefanter”. Alla elever i klassen tyckte att allt var toppenbra och att de ville se konserten igen.

Veckans bokstav har varit Nn och veckans grej var nyckelpiga. Vi har även gjort fina nyckelpigor som finns upphängda i klassrummet. Nästa veckas bokstav är Uu och ledtråden till veckas grej är: klok som en bok.

I går fick eleverna skriva om sin familj på Ipaden. De skulle i största möjliga mån skriva själva utifrån sin egna förmåga. När de hade skrivit färdigt så fick de även rita familjen. Vi kommer göra samma sak i vår för att se elevernas utveckling.

I måndags var det äntligen dags för 50-kul tillsammans med 1:an. Eleverna blev indelade två och två och fick sedan göra uppgifter tillsammans hela eftermiddagen. Som avslut tittade vi på film och åt popcorn.

På måndag kommer vår nya kurator Sara och pratar med oss. Vi har förberett lite frågor som vi undrar, tex vad gör en kurator, vilket är ditt favoritdjur.

På måndag är det dags att låna nya böcker igen. Jag har beställt 20 nya böcker som är extra lätta att läsa som eleverna gärna får låna med hem.

Nästa vecka är det en temavecka inom kommunen som heter ”kura gryning” så vi kommer att börja varje dag med att lyssna på en bok och ha en brasa tänd på tavlan.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.