Veckobrev åk 3.

Hej!

Hoppas att höstlovet var bra, jag hade det kanon och är laddad för skolan igen!

I matten kör vi full fart med multiplikation och division nu. Från och med nästa vecka har eleverna matteläxa tills på fredagar i några veckor med olika tabeller. Framöver kommer vi ha mer utomhuspedagogik, främst i matte, då det har varit önskemål från eleverna så tänk på kläder efter väder.

Eleverna har nu läsläxa tills på onsdagar och fram till jul kommer vi fokusera på att läsa högt med inlevelser. De har därför ett kapitel i veckan de ska träna på för att kunna läsa upp kapitlet med inlevelser för sin läsgrupp i skolan.

För att lektionerna inom bild och teknik ska bli längre har jag valt att bara köra bara bild i några veckor och sedan bara teknik i några, då vi bara har 30 minuter i veckan i respektive ämne. Nu ska vi ha teknik 60 minuter i veckan fram till jul och vi börjar med att arbeta om dimensioner. Nästa onsdag kommer vi tillverka föremål i 3D. Vill man får man ta med något föremål hemifrån som man kan använda t.ex om man vill göra ett mobilskal eller något skal till ett spel etc.

Kuragryning är det i skolan nästa och då kommer vi att ha det lite mysigt när vi läser så vill man ta med eget ljus att ha på bänken så är det helt okej!

Tisdagen den 12/11 är sista dagen att lämna in läslovsbingot.

I NO kommer vi arbeta med jorden, solen och månen så om ert barn observerar månen hemma i veckan är det inget konstigt…

Ha en skön helg så hörs vi!

Matilda