2:ans veckobrev v.45

Jag vill börja med att säga stort tack till alla föräldrar och syskon som kom och tittade på vår teater. Jag är enormt stolt över era barn som var så modiga att stå inför er alla och genomföra det på ett lysande sätt!

Elevernas del

Vi lånade böcker till läsläxa. Vi hade idrott och slöjd . Nästa dag  hade vi matte och elevens val. På Torsdagen hade teater uppvisning .Nästa dag  tittade vi konsert i Diö

Sofies del

Denna vecka har fokuset varit att göra allting klart till teateruppvisningen. Halva klassen bakade muffins och halva bakade hallongrottor. Kulissgruppen har arbetat hårt med att få sitt arbete klart och det har varit träning nästan varje dag.

På matten har vi arbetat vidare med multiplikation och 10:ans tabell. När vi pratar om multiplikation så pratar vi om upprepad addition och om grupper. Vi läser till exempel 2×5 så här: Det är 2 grupper med 5 i varje och vi skriver med addition 5+5. Kan vara bra för er att veta om ni tränar lite hemma så är det såhär vi vill att de ska tänka.

Tillsammans med Jannice har eleverna lärt sig om olika slagverksinstrument och även fått testa dessa.

Idag har vi varit på konsert i Diö gympasal och fått lyssna till ”Alfabetsmysteriet”. Alla elever tyckte att den var jättebra och orkestern involverade hela tiden eleverna i sitt framförande.

v.46

Mån: läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre: Veckans grej ”Kallt sovställe”

Trevlig helg!

Sofie, Bosse och Mustafa