F-klassens veckobrev v: 43

Nu är det dags för terminens första lov. Eleverna har gått 49 dagar i skolan och efter lovet är det dags för lite 50- dagars kul tillsammans med 1:orna.

Veckans bokstavhar varit Åå och vi har gjort åsnor på bilden och Å utav utklippta åsnor. Svaret på veckans grej var återvinning vilket var lite klurigt för några. Veckan efter lovet är det dags för bokstaven Nn och ledtråden är: Färgglad flygare.

I onsdags hade vi friluftsdag tillsammans med resten utav skolan. Vi hade en härlig dag på Bokliden som avslutades med korv med bröd.

På veckans mattepass har vi avslutat vårt arbete med 5 staket. Nu tränar vi vidare på 5-skutt.

I går var det FN-dagen och vi tittade på en film om barnkonventionen. Sedan fick eleverna göra sig själva som ”klippdockor”. Detta finns upphängt i hallen tillsammans med några ”artiklar” ur Barnkonventionen.

Fredagen den 8 november ska vi på teater/konsert på Diö skola så veckans bokstavssaksläxa blir till torsdagen den 7 november.

Ha ett skönt lov och trevlig helg!!

// Tesan