2:ans veckobrev v.43

Nu är vi redan framme vid höstlovet! Jisses vad tiden går fort när man har så roligt tillsammans 🙂

Elevernas del

Vi jobbar med halloween. Vi har haft Friluftsdag . Många arbetar väldigt bra. Vi har vart ute i 4 timmar. Vi har jobbat med höst pyssel. Och jobbat om FN dagen

Sofies del

I matte har vi denna vecka satt igång med multiplikation och fokus har varit på att förstå att det är upprepad addition och att man alltid måste multiplicera lika stora grupper. 2:ans tabell är den som är först ut att träna på och vi kommer efter lovet att träna på 5:ans och 10:ans tabell.

I onsdags hade vi en härlig förmiddag ute tillsammans hela skolan. Vi hade tur med vädret och alla elever var glada och peppade på uppgifterna vi hade till dem. De var duktiga på att samarbeta och på att se till att alla var delaktiga.

Läsläxan är nu slut och de kommer att ha uppehåll under lovet men då vill jag istället att de läser och fyller i sin läslovsbingo-lapp och lämnar in den på måndagen efter lovet.

V.44 HÖSTLOV!

V.45

Mån: ny läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors: 17.30 teateruppvisning i 2:ans klassrum. Välkomna!

Fre: Konsert ”Alfabetsmysteriet” i Diö

Ha ett skönt lov!