Veckobrev åk 3

Hej!

Den här veckan har vi börjat använda oss av exit tickets som är ett sätt för eleverna att reflektera över vad de läst sig under lektionen och över målet med lektionen. Då de får skriva ner svar på en övergripande fråga angående lektionen på en post it lapp och sätta på tavlan, t.ex kan en fråga vara hur arbetade du mot lektionens mål idag?

Vi har även börjat spela kahoot som är ett roligt och effektivt sätt att lära sig och testa kunskaper i olika ämnen.

I Svenska är min plan att vi ska arbeta mer med grammatik framöver och vi startade upp med dubbelteckning den här veckan, klurigt men lärorikt.

Igår (torsdag) var jag ledig för älgjakt men Matilda E hade klassen när de inte hade idrott och musik, det hade gått bra.

Nästa onsdag är det friluftsdag och därför går det bra att ta med en fika samt kläder efter väder.

Ha en skön helg!

Matilda