F-klassens veckobrev v: 41

Denna vecka har det varit lite blött och blaskigt på skolgården så det har gått åt en hel del extrakläder, titta igenom era barns lådor och fyll på vid behov.

Veckans bokstav har varit Aa och vi har gjort fin A utav ananaser. Veckans grej var Astrid Lindgren som flera utav barnen kunde. Denna vecka ville jag att alla elever skulle skriva en hel mening om Astrid Lindgren, tidigare har vi sagt att det har räckt med ett ord men nu har vi jobbat mycket med vad som är skillnaden mellan ord och mening så eleverna vet vad vi menar.  De elever som inte kan skriva helt själva hjälpte vi med att ljuda meningen som de själva hade kommit på. På bilden gjorde vi apor som finns i ett utav utställningsskåpet i hallen. Nästa veckas bokstav är Ss och ledtråden till veckans grej är: Djur som är kompis med ett vårtsvin.

På veckans No-pass har vi fortsatt med temat Höst. Vi gick till skogen som ligger bredvid skolan och tittade efter svampar. När vi kom in i klassrummet så lärde vi oss svampens delar. Be era barn berätta om delarna.

Nästa vecka är jag på kurs på fredagen och då är Matilda E i klassen.

Trevlig helg!

Tesan