Veckobrev årskurs 3.

Då var det fredag igen! Tiden går SÅ fort att vi redan har gått åtta veckor i skolan och det är två veckor kvar till höstlovet.

Vi har arbetat med världsdelarna ett tag nu och i onsdags hade vi ett litet test på dem samt de stora haven, det var nervöst innan men alla gjorde så bra ifrån sig!

Efter det redovisade eleverna landet de hade valt, det märks att vi övat på redovisning en del nu då det börja ge resultat.

Tills nästa onsdag ska alla ha läst ut sin bok de har i läsläxa då vi ska göra en slutuppgift som ska redovisas veckan därpå. Efter höstlovet kommer vi sedan att göra en ny sorts läsläxa där vi fokusera på högläsning med inlevelse.

Som ni kanske märkt har eleverna en utmaning fram till höstlovet och det är att sitta på huk varje gång de ska borsta tänderna, häng gärna på dem! Tänk på att HELA foten ska vara i golvet.

Jannice hälsar att det var en kanonlektion på musiken den här veckan, då alla engagerade sig och sjöng.

Ha de gott!

Matilda.