2:ans veckobrev v.41

Vi jobbar alldeles för hårt på fredagar så vi (jag) glömmer bort att hjälparna ska skriva veckobrev. Jag får bättra mig på detta!

I veckan har vi tränat på vår teater på elevens val och några i klassen har börjat med kulisser. Så spännande att se hur det här blir och jag hoppas att de ska vilja visa upp den för er föräldrar.

På matten har vi fortsatt att träna på att lösa uppgifter med hjälp av blockmodellen. Nu har vi arbetat med orden fler och färre. Det är inte alltid så lätt att veta vilket räknesätt man ska använda då fler inte alltid betyder addition och färre subtraktion. Utan det beror på hur frågan ställs.

Idag hade vi veckans grej som var mumier! Många tyckte att det var spännande att mumiens kroppen kunde vara bevarad så många tusen år senare.

På bilden har eleverna gjort klart sina ”Varma fiskar i kallt hav” och de blev så fina.

Idag har vi bytt platser i klassrummet då eleverna efterfrågat det. De fick komma med förslag på hur platserna skulle bestämmas och sedan röstade de fram ett förslag. De fick dra en glasspinne med en kompis namn på och sedan ta den kompisens plats. Nästa gång testar vi ett annat sätt.

v. 42

Mån: läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre: veckans grej ”känd kvinnostaty”

Ha en skön helg!

Sofie