F-klassens veckobrev v: 40

Tyvärr så har  några utav eleverna varit sjuka denna vecka så klassen har känts väldigt liten. Men de som har varit friska har jobbat på mycket bra.

Veckans bokstav har varit Mm och vi har gjort M utav makaroner. När vi jobbar med veckans bokstav så är det inte bara bokstaven och bokstavsljudet som vi tränar utan också finmotorik och instruktioner. Vi har även gjort monster som är uppsatta i klassrummet.

Nästa veckas bokstav är Aa och ledtråden till veckans grej är: sagotant.

I dag har vi varit med på en livesändning som heter Dansa din matematik. Eleverna fick bl.a. träna på att forma kroppen som olika siffror i takt till musik. Så roligt!!

I går började vi på ett tema inom No som handlar om årstiden Hösten. Vi tittade på en film om vad som händer i naturen om hösten och sedan fick eleverna tänka ut olika ”höstord”som vi skrev ned på ett stort papper. Vi kommer sedan att skriva orden i meningar på våra Ipads.

Trevlig helg!!

Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.