Veckobrev årskurs 3.

Hej!

Som ni kanske märkt har eleverna fått med sig en läxa hem om klockan. Det kommer vi ha varje vecka tills fredagar fram till höstlovet. Vi har kört en del klocka nu vilket givit resultat, kul!

Den här veckan har vi arbetat med världsdelarna och nu ska eleverna i par få låtsas att de är tvillingar från ett annat land. Vilket land väljer de själva i paret och sedan ska de forska om landet för att hålla en redovisning om hur det är att bo och leva i deras land, samt skriva en faktatext om det.

Många har varit borta den här veckan med sjukdom och semester vilket har gjort att det varit tomt, så alla är mer än saknade i klassen!

Det var för dåligt av mig att jag inte bakat kanelbullar till eleverna idag men de fick annan fika istället när de skrev om veckans grey of the day som var kanelbulle.

Tänk på att det är höst nu med varierande väder, därför är det bra att alltid har regnkläderna på plats i skolan.

Trevlig helg!

Matilda