Veckobrev åk 3

På veckans ena idrottspass hade vi en utav elevernas favoriter – redskapsbana med avslutande skeppsbrott. Eleverna kämpar som vanligt på jättebra och gör sitt bästa. När Tesan gör redskapsbanan tänker hon på så att så många grundrörelser som möjligt tränas, så som balans, åla, klättra.

Hösten är på intåg och därför använde eleverna höstens färger när de på bilden fick rita mönsterteckningar med hjälp av linjal och två givna punkter. Så duktiga de var och snyggt blev det också!

Vi har gjort klart testerna jag skrev om förra veckan. Många tyckte att matten var svår men det är helt okej, det är sådant vi ska kunna när vi slutar trean så nu vet vi vad vi behöver jobba med.

Förra veckans GREY OF THE DAY var lyckad då eleverna tyckte det var spännande att se kopplingen till andra världskriget. Därför fortsatte veckan grey på samma tema, där ledtråden var ”En mur med taggtråd som skulle räcka runt hela jorden…”

Engelska lektionerna är uppskattat av många och alla är väldigt aktiva under lektionerna! Vi har sedan skolstart arbetat med muntliga övningar för att presentera sig samt med hobbies and sports, där eleverna bland annat spelat med andra ord, skrivit meningar och lyssnat på hörövningar. Fram över kommer vi att kolla på ett avsnitt i serien ”The game” varje vecka och sedan arbeta med olika uppgifter som utgår från vad som hände i avsnittet.

Glöm inte höra av er om en tid som passar för utvecklingssamtal.

Trevlig helg!

Matilda