F-klassens veckobrev v.39

Veckan har varit lite kortare eftersom vi hade studiedag i går, men lite roligt har vi hunnit med.

Veckans bokstav har varit O och vi har gjort O utav ormar. På bilden har vi gjort tvärt om, ormar utav O. Titta gärna i den ena montern i kapprummet så finns de utställda där.

Svaret på veckans grej var ostbåge. Eleverna lärde sig att ostbågen var från USA och att den var lika gammal som Tesan. Nästa veckas bokstav är Mm och ledtråden är långhårigt snabeldjur.

På matten har vi jobbat med talet 5 och hur det kan delas upp på olika vis, 5+0, 4+1 osv. Vi gjorde detta även praktiskt med multilinkstavar i två olika färger så det blir lite lättare för eleverna att förstå.

På veckans ena idrottspass hade vi en utav elevernas favoriter – redskapsbana med avslutande skeppsbrott. Eleverna kämpar som vanligt på jättebra och gör sitt bästa. När jag  gör redskapsbanan tänker jag på att så många grundrörelser som möjligt tränas, så som balans, åla, klättra.

På måndag är det dags att låna böcker igen, så ni som inte har bytt böcker denna termin behöver göra det på måndag.

På torsdag kommer Ellinor från Diö skola hit och ska vara med oss i klassen hela dagen.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.