2:ans veckobrev v.39

Nu har hösten verkligen kommit på riktigt. Kom ihåg att se till att era barn har kläder här så att de kan vara ute i alla väder, regnkläder och stövlar behöver finnas här hela tiden.

Elevernas del

Vi har haft bild. Vi ritade fiskar med varma och kalla färjer.

vi har haft engelska och tittade på pick a color. Vi har haft veckans grej som var pizza och ledtråden var Italiens pannkaka.

Vi har haft studiedag.

Sofies del

På veckans idrottspass hade vi en utav elevernas favoriter – redskapsbana med avslutande skeppsbrott. Eleverna kämpar som vanligt på jättebra och gör sitt bästa. När Tesan gör redskapsbanan tänker hon på så att så många grundrörelser som möjligt tränas, så som balans, åla, klättra.

I tisdags var jag, Betty och Matilda E iväg på en kurs som handlade om vårt nya matematikläromedel och efter detta är vi bara mer positiva till att detta sätt att arbeta gynnar våra elever. Johan hade klassen och han tyckte att de arbetade på mycket bra. Så kul att höra!

När eleverna har någon form av skrivläxa hemma, som uppgifterna till läsläxan till exempel, så vill jag att eleverna ska skriva flera meningar som svar. Det räcker inte bara med ett eller två ord, det ska vara hela meningar med stor bokstav och punkt. Läxan ska också vara skriven med blyertspenna så att det går att ändra vid behov. Klassen behöver överlag utmanas i att skriva mer och utförligare.

Jag kommer att skicka ut era tider för utvecklingssamtalet under nästa vecka.

Mån: läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre: veckans grej ”söt snäcka”

Ha en skön helg!

Sofie, Edvin och Semmy