Fritids v 39

I tisdags var det många barn som gick en tipsrunda som handlade om återvinning och miljö. Semmy och Lily P stod sedan som vinnare! Ur läroplanen: ge eleverna kunskap om hur olika val kan bidra till en hållbar utveckling.

I onsdags var det dags för månadens stormöte. Omar var sekreterare och Elliot var ordförande. Vi pratade om hur temat om återvinning och miljö varit och vad vi kan göra med nästa tema som är kultur/teater. Vi hann även med att leka en lek som handlade om vilka val vi gör i vardagen som påverkar miljön. Ur läroplanen: ge eleverna möjlighet att utveckla förtrogenhet med demokratiska principer, arbetssätt och processer.

Studiedagens förmiddag tillbringade vi i Bokskogen. Ur läroplanen: erbjuda eleverna utevistelse under olika årstider.

Vi hade även flera olika saker man kunde pyssla med under eftermiddagen. Ur läroplanen: undervisningen på fritidshemmet ska erbjuda skapande i olika material, redskap och tekniker.

Idag, fredag, har några barn spelat inomhus-bowling. Dessutom har det lekts affär i hela fritidslokalen.

Nästa vecka kör vi igång med lite teater!!

Trevlig helg önskar Jannice, Matilda, Johan och Pernilla!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.