Veckobrev årskurs 3.

Tjena!

I veckan har vi gjort lite tester som är obligatoriska i 3:an för att se hur långt eleverna har kommit i sin kunskapsutveckling så att jag som lärare kan stötta upp där det behövs. Vi kommer även att fortsätta med det nästa vecka.

På onsdag har eleverna en extra uppgift till läsläxan, info finns på separat lapp i den blå läsläxeboken, vissa har lappen lös i väskan. Det finns även en lapp om utvecklingssamtal i väskan.

Då eleverna har alfabetet som stöd i bänken vid behov så har jag tagit ner det från väggen och satt upp lite annat.

Vi har inlett nya kapitlet i matten som startat med addition med uppställning, det har eleverna bra kläm på. Samtidigt har vi övat digital tid på klockan vilket är desto svårare, så där kommer vi lägga lite extra krut.

Den här veckan var GREY OF THE DAY Auschwitz, vilket alla tyckte var intressant.

Ha en trevlig helg!

Matilda