2:ans veckobrev v.38

Denna fredagen arbetade vi på så hårt att vi glömde bort att veckans hjälpare skulle hinna skriva en del av veckobrevet. Eleverna har varit superflitiga denna vecka 🙂

Här kommer i allafall de bilder som hjälparna tagit under musiklektionen där de skulle agera till musik utifrån att de hört berättelsen som tillhör musiken, i Bergakungen sal.

På bilden idag har vi pratat om grundfärgerna och vilka färger vi kan blanda av de färgerna. De fick lära sig att man delar upp färger i varma och kalla färger. De fick sedan i uppgift att rita en fisk i vatten där fisken skulle målas i varma färger och bakgrunden i kalla färger.

Läsläxan framöver kommer för de flesta att vara en bok som vi kommer att arbeta med i grupp genom boksamtal. De kommer att läsa ett visst antal sidor och även ha en skrivuppgift till som de ska göra hemma. Här i skolan kommer vi i grupp att prata och fundera kring det som de läst. Betty kommer att hålla i en grupp och jag i en.

På tisdag kommer jag att vara på kurs och Johan kommer att ha klassen.

Kom ihåg att det är studiedag på torsdag!

v.39

Mån: låna böcker, läsläxa

Tis: idrott, slöjd (Sofie på kurs)

Ons:

Tors: Studiedag!