Fritids v38

I onsdags var det dags att gå till återvinningsstationen och sortera olika saker på rätt ställe. Det var ganska många som nappade på det. Några hade med sig eget skräp. Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla kunskaper om hur olika val som människor gör kan bidra till en hållbar utveckling.

Under veckan är det några barn som har intervjuat personalen om deras vanor angående tex källsortering och hållbar utveckling. Nästa vecka ska de redovisa detta för sina kompisar.  Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla intresse för och förmåga att kommunicera med olika språkliga uttrycksformer.

Idag har några barn valt att titta på filmen Madagaskar. Det blev en mysig och lugn stund.

Nästa vecka ska vi gå en tipsrunda som handlar om återvinning och miljö. Vi ska även ha ett stormöte med alla fritidsbarnen och utvärdera septembers tema och prata om oktobers tema ”Kultur/teater”.

Till sist en liten påminnelse om studiedagen på torsdag. Meddela oss om barnen blir lediga eller får ändrade tider. Vi går till Bokskogen på förmiddagen och om man vill får man ta med en liten fika.

Trevlig helg önskar Jannice, Johan, Matilda och Pernilla

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.