F-klassens veckobrev v: 38

Så flitiga elever vi har i F-klassen. De jobbar så aktivt när vi  jobbar och de är mycket aktiva även när vi leker lekar. Så toppenbra!!

Veckans bokstav har varit Bb och vi har gjort fina Bb utav blommor. Vi har även gjort superfina bin som vi kommer att hänga i fönstren i klassrummet. Som bokstavssaks läxa hade eleverna med sig många roliga och kluriga saker. Nästa veckas bokstav är Oo. Kom ihåg bokstavssak till fredag.

Svaret på veckans grej var blåval. Flera utav eleverna hade klurat ut det och några gissade bäver. Det viktiga är inte att barnen gissar rätt utan att de har en gissning. Hjälp dem gärna att klura. Nästa veckas ledtråd är: gul krok.

På veckans mattepass har vi jobbat i vårt mattehäfte där vi tränar bl.a. siffra – mängd till 10. Vi har också tränat strategi  genom ett sudoku. Vilket jag trodde eleverna skulle tycka vara svårt, som det visade sig vara plätt lätt!!

Nästa vecka är det studiedag på torsdagen,  då är skolan stängd men fritids är öppet som vanligt (se fritids separata inlägg).

Trevlig helg!!

// Tesan